Колко здравословно е смутито и какво трябва да знаем за него

 

Смутитата са неразделна част от здравословните програми на диетолозите. Най-често се предлагат в магазините за здравословни храни и ресторантите, ориентирани към здравословно хранене.

Но колко здравословно е смутито? Ето какво трябва да знаете за смутитата, независимо дали си купувате или приготвяте сами.

 

Как да си направим здравословно смути?

Можете да направите смути от всичко. Повечето от консистенциите се състоят от течности (вода, прясно или кисело мляко), плодове, зеленчуци, сметана, ядки и добавки като протеинов прах.

Ключът към здравословното смути е да постигнете правилния баланс на зеленчуци, плодове, протеини и мазнини.

Протеинът може да идва от неподсладено орехово масло, чиа, конопени или ленени семена, обикновено кисело мляко или ядково мляко. Добрите източници на мазнини пък в смутитата са солта, чиа, лен, сусам или конопено семе, ленено масло, кокосово кисело мляко или пълномаслено органично кисело мляко“.

За допълнителен хранителен „тласък“ препоръчваме добавянето на съставки като мака, асаи на прах, какао, спирулина, билки като киранто или магданоз и подправки като канела, индийско орехче, джинджифил или куркума.

Мислете разнообразно. Опитайте се да смесите съставките. Диетичното разнообразие може да бъде наистина полезно за гарантиране на добър прием на хранителни вещества. Ако използвате кале, кефир и боровинки една седмица, например, опитайте спанак, конопено мляко и ананас на следващата.

Блендер Unold

Здравословно ли е смутито?

Докато плодовете имат антиоксидантни и противовъзпалителни ползи, смутито често се превръща в хиперконцентриран източник на плодови захари. Балансирайте го като добавите спанак, къдраво зеле или швейцарско сирене (което осигурява фибри, калций, витамини A, C и K, както и мощни фитохимикали) и протеин, за да поддържате кръвната захар.

Бъдете внимателни със смутитата от магазините. Със закупените от магазина смутита губите пълен контрол върху качеството и количеството на използваните съставки. Купените в магазина сортове могат да използват изкуствени подсладители, плодов сок, големи количества мазнини или подсладени млечни продукти, допринасящи за по-големи количества захар, мазнини и калории.

Ако си купувате от време на време – това не е проблем. Но ако се снабдявате със смутита по този начин редовно, те биха могли да доведат до прекомерен прием на захар или храносмилателен дистрес.

 

Здравословни ли са зелените смутита?

Да. Зелените смутита са чудесен начин да получите много необходими зеленчуци. Само 9% от американците получават препоръчителното дневно количество зеленчуци (2 до 3 чаши), въпреки изследванията, сочещи, че диетите на растителна основа намаляват риска от хронично заболяване и рак.

 

По-специално – зелените листни зеленчуци са свързани с по-ниския риск от развитие на диабет тип 2, както и с по-бавния свързан с възрастта когнитивен спад.

Блендер с Термоустойчива Стъклена Кана 1.5Л, 1250 W, STEBA

Допринася ли смутито за спазване на диета?

Смутитата често се рекламират като диетична храна и начин за детоксикация на тялото. Но когато става въпрос за “детокс”, повечето експерти са съгласни, че смутито не е решението и че човешкото тяло има собствени ресурси, с които да се изчисти естествено.

Що се отнася до отслабването, вместо да се фокусирате върху диетата и кои храни може да са част от тази диета, най-добре е да вземете предвид всички поведения, които поддържат тялото здраво. Пиенето на смутита би могло да се впише като едно от тези поведения за отслабване, но заедно с много физическа активност, осигуряване на адекватен сън, изграждане на социални връзки и управление на стреса.

 

Може ли смутито да замести храната?

Може, но трябва да сте внимателни.

За да замести смутито редовния ви прием на храна, то трябва да съдържа полезните съставки, които бихте приели когато се храните нормално. Диетолозите не препоръчват този начин  на хранене, ако не сте стриктни и не сте запознати отлично с това какви полезни вещества може да си набавите от различните продукти.

Цялата идея на смутито се върти около здравето, затова ако не знаете какво правите, не го правете или се свържете със специалисти, които да ви помогнат.

 

Как най-здравословно да приемаме смути?

Когато ядете плод или зеленчук в напълно оригиналната му форма, тялото ви само разгражда всичко. Храносмилането започва с процеса на дъвчене. Смутито не включва дъвчене. По същество, блендерът прави дъвченето за вас.

Това означава, че някои хора може да забележат, че се чувстват леко подути, когато пият бързо смути. Смутитата могат да съдържат много калории и колкото по-гъсто е толкова по-дълго ще остане в стомаха. За да забавите скоростта ви предлагаме да ядете смутито с лъжица.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Call Now ButtonПоръчай по телефона