Защо във всеки дом трябва да има цитрус преса за фреш

цитрус преса

Защо във всеки дом трябва да има цитрус преса за фреш

Сладките, ярко оцветени цитрусови плодове внасят изблик на слънце в зимните дни. Но цитрусовите плодове са не само ароматни и красиви – те са и полезни за вас. Този клас плодове включва лимони, лайм, портокали и грейпфрут, както и много други сортове. Те имат куп ползи за здравето, от повишаване на имунитета до борба с различни болести. Прочетете, за да разберете 7 причини да приемате цитрусови плодове.

 

  1. Те са богати на витамини и растителни съединения

Цитрусовите плодове са отличен източник на витамин С, хранително вещество, което укрепва имунната система и поддържа кожата ви гладка и еластична

Всъщност един портокал, извлечен с цитрус преса за фреш съдържа всички необходими витамин С на ден.

Цитрусовите плодове също имат добри количества други витамини и минерали, от които тялото ви се нуждае, за да функционира правилно, включително витамини от група В, калий, фосфор, магнезий и мед.

Освен това те са богати на растителни съединения, които имат различни ползи за здравето, включително противовъзпалителни и антиоксидантни ефекти. Тези съединения включват над 60 разновидности на флавоноиди, каротеноиди и етерични масла и са отговорни за много от ползите за здравето.

 

  1. Те са добър източник на фибри

Цитрусовите плодове са добър източник на фибри. Само една чаша оранжеви сегменти съдържа четири грама фибри.

Фибрите имат няколко ползи за здравето, включително подобряване на здравето на храносмилателната система и подпомагане загубата на тегло.

Портокалите са особено богати на разтворими фибри, вид фибри, които помагат за понижаване на нивата на холестерола. В сравнение с други плодове и зеленчуци, цитрусовите плодове са уникални с това, че имат по-високо съотношение на разтворими към неразтворими фибри.

  1. Цитрусовите плодове са с ниско съдържание на калории

Ако наблюдавате приема на калории, цитрусовите плодове са добър избор. Те са с ниско съдържание на калории, но съдържанието на вода и фибри помага да ви засити.

Ето колко калории съдържат основните видове цитрусови плодове извлечени от цитрус преса за фреш:

1 малка мандарина: 35

1 среден портокал: 62

1/2 розов грейпфрут: 52

1/2 бял грейпфрут: 39

Сок от 1 лимон: 12

цитрус преса за фреш
Електрическа цитрус преса за фреш Severin
  1. Те могат да намалят риска от камъни в бъбреците

Камъните в бъбреците са болезнени минерални кристали. Те могат да се образуват, когато урината ви е много концентрирана или когато в урината ви има по-големи от нормалните количества камъкообразуващи минерали. Един вид камъни в бъбреците се причинява от ниски нива на цитрат в урината.

Много плодове и зеленчуци, особено цитрусови плодове, могат да повишат нивата на цитрат в урината ви, намалявайки риска от камъни в бъбреците.

Пиенето на цитрусови сокове и яденето на тези плодове може да предложи естествена алтернатива на добавките с калиев цитрат.

 

  1. Те могат да помогнат в борбата или защитата срещу рака

Много изследвания свързват цитрусовите плодове с намален риск от някои видове рак. В едно проучване хората, които ядат по един грейпфрут или пият по един изцеден сок от грейпфрут всеки ден, имат по-малък риск от рак на белия дроб.

Други проучвания предполагат, че цитрусовите плодове също могат да предпазват от рак на хранопровода, стомаха, гърдите и панкреаса. Тези плодове съдържат множество растителни съединения, включително флавоноиди, които могат да помогнат за защита срещу рак.

Някои от тези флавоноиди действат като антиоксиданти и могат да блокират експресията на някои гени, които са отговорни за някои дегенеративни заболявания, включително рак.

Цитрусовите плодове също могат да помогнат в борбата с рака, като потискат раковите заболявания, блокират образуването на нови видове рак и правят канцерогените неактивни, показват проучвания.

 

  1. Те съдържат хранителни вещества, които укрепват здравето на сърцето

Яденето на цитрусови плодове може да бъде полезно за сърцето ви. Всъщност японско проучване установява, че хората, които ядат по-големи количества от тези плодове, имат по-ниски нива на сърдечни заболявания и инсулт. Освен това друго проучване предполага, че грейпфрутите са свързани с намаляване на систолното кръвно налягане.

Няколко съединения в цитрусовите плодове могат да подобрят маркерите за здравето на сърцето. Например, техните разтворими фибри и флавоноиди могат да подобрят нивата на холестерола чрез повишаване на “добрия” HDL холестерол и понижаване на “лошия” LDL холестерол и триглицериди.

И много от флавоноидите в цитрусовите плодове, включително този, наречен нарингин, са силни антиоксиданти, които са полезни за сърцето по различни начини.

 

  1. Те могат да защитят мозъка ви

Флавоноидите в цитрусовите плодове могат да помогнат за предотвратяване на невродегенеративни заболявания, като Алцхаймер и Паркинсон, които са резултат от разграждането на клетките в нервната система. Отчасти тези заболявания се причиняват от възпаление.

Флавоноидите, открити в цитрусовите плодове, имат противовъзпалителни способности, за които се смята, че помагат да се предпазят от веригата от събития, които причиняват влошаване на нервната система.

 

Доказано е, че специфични видове флавоноиди, включително хесперидин и апигенин, защитават мозъчните клетки и подобряват мозъчната функция при проучвания при мишки и епруветки. Няколко проучвания при възрастни хора също показват, че цитрусовите сокове могат да засилят мозъчната функция.

 

Разглеждайки съдържанието на сайта, вие се съгласявате с използването на "бисквитки" (cookies).